Over Ons

Een nieuw huis

Het zijn andere tijden online

We leven in een Creator Economy.
Meer dan 50 miljoen mensen wereldwijd zien zichzelf inmiddels als content creator. Elke gek met een telefoon kan viraal gaan.

Merken staan in de rij voor samenwerkingen, campagnes en co-creaties. De macht ligt niet langer bij bureaus die bereik inkopen, maar bij makers die communities bouwen en weten hoe ze verhalen moeten vertellen.

En dit speelt niet alleen in de commerciële wereld.
Ook overheden en non-profit organisaties voelen de urgentie.
Hun missies zijn groot en belangrijk, maar de manier waarop ze communiceren sluit vaak niet meer aan.

Juist daarom is er behoefte aan iets nieuws.

Daarom is Huis van Makers er

Wij koppelen content creators aan maatschappelijke organisaties om samen te werken aan belangrijke uitdagingen.

Geen influencers die pakketjes uitpakken, maar makers die iets bijdragen met hun content. Van onderwijs en gezondheid tot natuur en ervaringsdeskundigen die hun verhaal delen om anderen te helpen.

Zij hebben de authenticiteit en het publiek.

Organisaties hebben de urgentie en de middelen.

Huis van Makers brengt jullie samen, voor voor ons allemaal.

Het fundament

Huis van Makers is gestart door founding partner Irfan Fiets, eerder oprichter van Cyclemedia.
Tien jaar lang bouwde hij campagnes voor gemeenten, zorg en andere organisaties. Waardevol, maar de rek was eruit. De wereld is veranderd.

Huis van Makers is zijn antwoord.

"Amsta zocht humor in hun werving, mijn neefje tipte creator Vic Cle. Eén rake TikTok en ik wist: dit werkt. Maar een specifieke plek voor het maatschappelijke domein bestond nog niet. Zo ontstond het idee."