Amsta

"We willen het anders."
Wat doe je als standaard wervingsvideo's niet meer werken?
De zorg heeft mensen nodig. Veel mensen. En het tekort is groot. Voor veel organisaties is werving daardoor een enorme uitdaging. Amsta besloot die uitdaging om te zetten in een kans: nieuw talent bereiken op een eigentijdse manier.
Al vroeg zagen ze dat standaard wervingscampagnes steeds minder effect hadden. Doorsnee video's en lange boodschappen raken jongeren simpelweg niet. Hun vraag aan Huis van Makers was daarom helder: “Een campagne met lef.”
En precies dat hebben we samen neergezet.
We koppelden Amsta aan Vic Cle, een Amsterdams content creator (altijd zes) met een groot bereik onder jongeren. Een maker die herkenbaarheid, humor en echtheid meebrengt.

Humor als Magneet
We gaven Vic Cle volledige vrijheid. Geen script, geen veilige briefing. Spannend? Zeker. Maar juist dat maakte het krachtig. We overtuigden het management om dit experiment aan te gaan en het pakte precies goed uit.
Doordat Vic zijn eigen humor en stijl kon gebruiken, ontstonden TikToks en Reels die écht voelden. Content die organisch keihard ging én in de betaalde campagne nog meer bereik en reacties opleverde. Eén ijzersterk geheel.
De resultaten
De slimste zet van Amsta? Inzetten op de toekomst
200.000 organische views op TikTok. Nog eens 100.000 via de betaalde campagne. Meer dan 200 reacties van jongeren die in gesprek gingen. En het mooiste resultaat: alle 45 plekken in de BBL-klas gevuld.
Echte zichtbaarheid. Echte interesse. En dus een hele klas nieuwe instroom voor de zorg.


